Mít dobrou webovou prezentaci, to je jistě základ k úspěšnému podnikání na internetu. Otázka ovšem je, co to vlastně znamená. Můžete mít totiž sebelepší webové stránky, ale i přesto se vám může stát, že je skoro nikdo neuvidí – nikdo je nenajde. A to, i když investujete spoustu času do přitažlivých a dobře zpracovaných textů, a samozřejmě do nápadité profesionální grafiky. V takovém případě si jistě budete lámat hlavu, čím to je, že se vám zákazníci stále vyhýbají a návštěvnost vašeho webu je zoufale nízká.
Na vině může být více faktorů, ale s velkou pravděpodobností se může jednat právě o to, že jste své webové stránky zapomněli optimalizovat pro vyhledávače. A to je naprosto nezbytné, tím spíše, pokud za vámi nestojí jméno silné a dobře známé značky, která má vybudovanou pevnou pozici na trhu. A takových prodejců je stále poměrně málo. Většina obchodníků se musí naopak spoléhat na to, že zaujmou dobrou pozici ve vyhledávačích, čímž své jméno patřičně zviditelní, ať už prodávají zboží, služby anebo cokoli jiného.
Pro dobrou pozici ve vyhledávačích je optimalizace vašich webových stránek naprosto klíčová. Když budete mít dobré seo, vaši zákazníci si vás v podstatě najdou sami, jak? Díky tomu, že vás uvidí na jednom z předních míst ve vyhledávačích.
Je dobré vědět, že většina lidí dnes na internetu pátrá po zboží či službách, o které mají zájem, právě prostřednictvím vyhledávačů. Do příslušného pole zadají klíčové slovo a vyhledávač jim za pár zlomků sekundy zobrazí odkazy, které jsou k takovému klíčovému slovu relevantní. A lidé tak nemusejí udělat nic složitějšího, než si některý z nich vybrat. A který to bude? S velkou pravděpodobností právě ten, který se ve výpisu odkazů zobrazí na některé z předních pozic.
Pokud své webové stránky optimalizujete pro vyhledávače, pak mezi nimi bude i váš odkaz. A to znamená, že se můžete těšit na příliv nových zákazníků.