Asi všichni budeme souhlasit, že hry jsou pro děti velmi důležité. Pomáhají pro ně zábavným způsobem rozvíjet dovednosti, které se jim pak budou hodit v budoucím životě. To platí třeba i o hře s panenkami – ta rozvíjí fantazii a kreativitu, což jsou vlastnosti, které jsou dnes poměrně žádané.
Ke hrám jsou však nutné hračky. Avšak, jak brzy každý rodič zjistí, situace není tak jednoduchá, zvláště u odrostlejších dětí. Dejme tomu, že koupíte vytoužený domeček pro panenky. Dítě z něj má radost, avšak vy brzy zjistíte, že se od obrázku, který je natištěn na obalu, poněkud liší. Ne v konstrukci, nýbrž v tom, že je to skutečně jen domek, nic víc. Na pohled připomíná holobyt.
Začnete se tedy pídit, co se děje, a brzy zjistíte onu nepříjemnou pravdu: zobrazené příslušenství Pergoly Trutnov skutečně existuje, avšak je nutné jej zakoupit zvlášť. A cena samozřejmě opět není zrovna nejmenší. A tak proklínáte obchodníky a přemýšlíte, jestli tu máte nakoupit dárky na několik Vánoc a narozenin dopředu. A v mysli vám běží otázka: proč to výrobci dělají? A proč se toto u věcí pro dospělé prakticky neděje?
Odpověď je samozřejmě jednoduchá: jde jim o to maximalizovat zisk. Vědí totiž velmi dobře, jak významnými jsou děti zákazníky. Představují mnohem větší kupní sílu než kterákoliv jiná skupina, byť ji realizují prostřednictvím rodičů a jiných opatrovníků. Vlastně je to jednoduché: proč přesvědčovat lidi, aby si koupili naše výrobky, když to jejich děti udělají za ně, a to s mnohem větší účinností?
Je totiž velmi pravděpodobné, že jakmile koupíte ten základní kus, váš potomek pak bude při každé návštěvě obchodu žadonit, abyste mu koupili další kus příslušenství, který ještě nemá. Bez něj přece ten domeček nebude kompletní!
Jedná se o poměrně jednoduchou strategii a je nutné říct, že k nelibosti rodičů vychází. Nezdá se tedy, že by ji výrobci v nejbližší době opustili.